Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Instagram Reels voor jouw bedrijf

Sociale media kanalen ontwikkelen steeds nieuwe features om hun platforms te voorzien van nog meer mogelijkheden. Zo introduceerde Instagram de Instagram Reels, als reactie op het populaire kanaal TikTok. Het is een manier om je bereik te verhogen, waardoor het ook zeker voor bedrijven interessant is. Vandaag kijken we naar de evolutie van deze tool en hoe je als bedrijf een groot publiek kan bereiken dankzij Instagram Reels.

Wat is Instagram Reels?

Video content wordt steeds populairder. Uit onderzoek blijkt dat video content meer interactie met zich meebrengt en meer wordt geliked en gedeeld dan andere content. Bewegend beeld trekt sneller de aandacht, waardoor je volgers langer blijven hangen bij je boodschap. Het is dan ook niet gek dat een platform zoals Instagram inhaakt op deze trend.

Instagram Reels kan vergeleken worden met TikTok. Met Instagram Reels kan je video’s opnemen van 15 seconden. Hierbij kan je effecten, muziek en teksten toevoegen. Gebruikers kunnen op die manier creatieve content maken en delen.

Let wel op: consistency is key bij het plaatsen van Reels. Vanaf dat je Reels op een consequente basis gaat posten, zal je dit merken aan je engagement ratio of het aantal volgers.

Hoe Instagram Reels werkt

De voordelen van Instagram Reels voor bedrijven

Ook voor bedrijven heeft Reels tal van voordelen. Allereerst biedt het de mogelijkheid om naast je eigen volgers een groter publiek te bereiken. Instagram Reels komen terecht op de discovery page. Gebruikers krijgen video’s te zien op basis van hun interesses. Het is dus belangrijk om creatieve content te delen, zodat zoveel mogelijk mensen jouw video zien verschijnen op hun discovery page.

Daarnaast is Instagram Reels een gebruiksvriendelijke tool. Je leert het snel en eenmaal je ermee weg bent, is het best verslavend. 😉 Het is perfect om je bedrijf op een originele manier naar voren te laten komen.

Bovendien is het delen van Instagram Reels dé manier om in te spelen op de laatste trends zoals de nieuwste muziek. Zorg dus altijd voor muziek die op dat moment populair is, want dit zorgt voor nog meer herkenbaarheid.

Ideeën voor Reels voor je bedrijf

Er zijn oneindig veel mogelijkheden voor bedrijven om Reels te creëren. Wij halen de leukste voorbeelden voor je aan. Zo hoef jij de ideeën enkel nog maar uit te voeren.

Een eerste voorbeeld voor bedrijven is meteen ook de meest voor de hand liggende: zet je producten en/of diensten in de kijker. Met beelden kun je veel meer laten zien dan met foto’s. Hier kan je zeker gebruik van maken. Mensen zullen beter begrijpen hoe je product werkt of welke dienst je nu werkelijk aanbiedt, waardoor ze zich beter kunnen identificeren met je merk.

Nog een leuk idee is om je volgers een kijkje achter de schermen te geven. Laat ze zien hoe alles in zijn werk gaat of wie de gezichten zijn achter het merk. Zo creëer je een verbondenheid tussen je bedrijf en je volgers.

Heb je iets nieuws om aan te kondigen? Bijvoorbeeld een nieuwe website, een nieuw logo, een nieuw product of een promotionele actie? Reels zijn perfect geschikt om deze aankondiging hierop te delen.

Heb je nog meer inspiratie nodig? Neem dan eens een kijkje naar de Reels van Publilemon of ga op zoek naar wat je concurrentie laat zien!

The Content Squeezers

Heb je nog vragen over Instagram Reels, of wil je ermee beginnen? Laat het ons weten. Wie weet wat wij voor jou kunnen doen!