\"schaal
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Marketingtrends om in de gaten te houden in 2021

In 2020 zagen we trends zoals automatisering, voice search, AI en een groei van video zich ontwikkelen. Wij zijn benieuwd wat 2021 voor ons in petto heeft qua marketingtrends. Wij zochten voor jullie de belangrijkste marketingtrends uit om in de gaten te houden.

Hybride evenementen

In 2020 moesten bedrijven zich opeens aanpassen aan de Covid-crisis. De digitalisering kende een forse groei en thuiswerk werd de vaste norm. Bedrijven gingen creatief om met deze verandering en virtuele evenementen doken overal op. De verwachting voor 2021 ligt in dezelfde lijn, maar er is een verschil met vorig jaar. Zo zullen we meer en meer inschakelen op hybride events. Dit zijn evenementen waarbij men de voordelen van het online aspect combineert met de persoonlijke aanpak van een live evenement. Er zullen twee soorten bezoekers komen op dit evenement: live bezoekers en online bezoekers.

Creativiteit bloomt

Het algoritme van Facebook zorgt ervoor dat posts van personen voorrang krijgen op posts van bedrijven. Het Instagram algoritme zorgt er dan weer voor dat je content te zien krijgt die relevant is voor jou. Wil je gezien worden? Post dan vooral creatieve content. Content waardoor je volgers een connectie voelen met jouw bedrijf verhoogt je zichtbaarheid. Je creativiteit wordt zeker en vast beloond!

Contentplanning wordt nog belangrijker

Een goede contentplanning is key. Voor bedrijven is het interessant om een contentplanning aan te houden. Bedenk van tevoren welke content je wanneer wilt posten, werk dit uit voor bijvoorbeeld de komende maand en plan dit in. Als tip geven wij je mee om in te spelen op top topicals. Dit zijn gebeurtenissen of feestdagen die jaarlijks terugkeren of inspelen op de actualiteit. Heb je geen idee welke top topicals er allemaal bestaan? No worries, Publilemon verzamelde ze allemaal voor je in onze gratis contentkalender. Je kan hem hier downloaden.

Video Advertising

Een trend die we in 2021 in de gaten moeten houden is video advertising. Het duikt overal op: de mooiste promofilmpjes van realisaties, nieuwe producten en websites van bedrijven. Wij raden je aan om je hierin te verdiepen. Video’s zijn vaak interactiever en trekker sneller de aandacht dan foto’s als advertenties.

De content squeezers

Heb je vragen overe enkele trends, of wil je op een trend inspelen? Laat het ons weten. Wie weet wat wij voor jou kunnen doen!


CONTACT