publilemon174 (1)
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter

Waarom zijn slimme shopping-campagnes in Google interessant voor jouw bedrijf? (online advertising)​

Digitale marketing is bijna niet meer weg te denken uit ons leven. Een groot deel van onze klanten is tegenwoordig ook online aanwezig. Met online advertenties kun je jouw klanten bereiken op het juiste moment en hoger scoren in de zoekresultaten. Er zijn verschillende soorten Google advertenties, maar welke is nu de beste optie voor jou? In deze blog bespreken we de slimme shopping-campagnes. 

Wat is een shopping-campagne in Google?

Een shopping-campagne is een advertentie met uitgebreide informatie over het product. Dit is gewoonlijk een afbeelding, de prijs van het product en de naam van de verkoper.

Slimme shopping-campagnes in Google.

Slimme shopping-campagnes zijn geautomatiseerde advertenties en werken op basis van machine learning. Dit wilt zeggen dat de advertenties zichzelf continu verbeteren en optimaliseren. Dit gebeurt rechtstreek vanuit Google aan de hand van een biedstrategie. Google haalt productgegevens op uit je feed en gebruikt deze vervolgens om een shopping-advertentie op te stellen die specifiek is ontworpen voor je klanten. De meest relevante opties voor je klanten worden uiteindelijk getoond.

De voordelen van slimme shopping campagnes.

Met slimme shopping-campagnes kun je je bereik vergroten, meer verkeer en omzet genereren en verschillende insights en trends ontdekken. Google zorgt voor een eenvoudige optimalisatie en integratie en volledige automatisatie van je advertenties. 

Het grootste voordeel van de slimme shopping-campagnes is dat je alleen betaalt wanneer de klant op je product klikt.

Het verschil tussen een standaard shopping-campagne en een slimme shopping-campagne.

Naast slimme shopping campagnes, heb je ook nog de standaard shopping campagne. Hiermee kun je jouw online producten promoten en meer verkeer naar je website leiden. Het verschil met slimme shopping-campagnes is dat de standaard shopping-campagnes niet geautomatiseerd zijn. Hierbij ga je handmatig je biedingen instellen en bijhouden. Bij een standaard shopping-campagne wordt de advertentie dus niet continu geoptimaliseerd.

Bepalen van het budget

Wanneer je een google advertentie wilt opzetten is het belangrijk om al eens na te denken over welk budget je hiervoor aan de kant wilt zetten. Google advertenties geven je de volledige controle over je advertentiebudget. Met jouw budget streeft de zoekmachine naar maximale conversiewaarde. Wat je wel moet weten is dat dankzij de geautomatiseerde biedstrategie er geen aanpassingen gedaan kunnen worden aan je budget tijdens het lopen van de advertentie.

Wil je meer halen uit je online advertenties? Slimme shopping-campagnes helpen je bij het optimaal gebruiken van je advertentie, specifiek gericht op jouw doelgroep. Een echte aanrader dus!