Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

6 tips om hoger te scoren in zoekresultaten met SEO.

SEO is onmisbaar wanneer je een website hebt. SEO vergroot jouw online zichtbaarheid en het aantal websitebezoekers en staat voor Search Engine Optimization. Deze term wil letterlijk zeggen ‘optimaliseren in zoekmachines’. Door middel van de juiste zoekwoorden correct te implementeren in je website, scoor je hoger in de zoekmachine. Maar hoe bepaal je nu welke zoekwoorden het beste scoren? In deze blog geven we je 6 tips die je helpen met het hoger scoren in de zoekresultaten van Google.

Gebruik relevante zoekwoorden

Het vinden van de juiste zoekwoorden is de eerste stap naar een goede SEO-strategie. 

Kies voor specifieke zoekwoorden in plaats van algemene zoekwoorden. Algemene zoekwoorden hebben een hoger zoekvolume, maar dit is niet altijd beter. Het is beter om verschillende keywords te combineren. Hierbij beperk je je zoekvolume, maar dit zorgt er wel voor dat de conversieratio veel hoger is. 

Zorg dat je een antwoord kent op volgende vragen: 

Waar gaan mensen naar zoeken? Welke woorden gebruiken ze? 

Er bestaan verschillende tools die je hierbij kunnen helpen.

Google Search Console

Met Google Search Console kun je nagaan naar wat je bezoekers gaan zoeken in de zoekresultaten. Met deze tool kun je zien op welke woorden zij gaan zoeken, hoe vaak jij dan wordt getoond en hoeveel kliks je krijgt. Deze tool kan handig zijn om te weten waar jouw bezoekers naar zoeken en dit vervolgens af te stemmen op jouw eigen zoekwoordenlijst. 

Ubersuggest

Er bestaan verschillende gratis SEO tools die je helpen om tot de juiste zoekwoorden te komen. Zo is Ubersuggest een gratis tool die je meer informatie geeft over desbetreffend zoekwoord, inclusief een aantal waardevolle suggesties.

Gebruik zoekwoorden in je heading

Elke websitepagina is opgebouwd uit H1, H2, H3 enzoverder. De heading tags spelen een belangrijke rol in SEO. Deze heading tags, ook wel kopteksten genoemd, geeft Google een beter beeld over de inhoud van je tekst. De zoekmachine kijkt als eerste naar de H1. Daarom is het belangrijk om in je H1 het voornaamste zoekwoord te zetten dat de inhoud van je tekst het beste omschrijft. Het gebruik van deze koppen heeft geen directe invloed op je SEO, maar het zorgt ervoor dat teksten met een hogere kwaliteit gemakkelijker te lezen zijn. Een betere tekst is beter voor gebruikers en is vervolgens beter voor je SEO. 

Zet zoekwoorden in je URL

Je URL is het enige wat je pagina onderscheid van alle andere pagina’s op het web en is dus één van de belangrijkste ranking factoren voor SEO. Gebruik zoekwoorden in je URL die te maken hebben met je content. Zo maak je het voor zoekmachines makkelijker om je webpagina sneller en efficiënter te vinden. 

Verwerk zoekwoorden in je metabeschrijving

Naast de kopteksten en URL is ook de metabeschrijving belangrijk. Je metabeschrijving komt na een zoekopdracht als eerste tevoorschijn in de Google zoekresultaten. Het is het blokje tekst onder je link in de zoekresultaten van de zoekmachine. Deze korte beschrijving moet bezoekers overtuigen en zoekwoorden bevatten. Je metabeschrijving helpt je bezoekers om te beslissen of het zoekresultaat overeenstemt met datgene waarnaar ze op zoek zijn. 

Maak gebruik van interne links

Het gebruik van interne links in je teksten doen je website hoger scoren. Interne links zijn links die naar een andere pagina van je eigen website verwijzen. Het is belangrijk dat jouw websitestructuur overzichtelijk is. Door al je pagina’s aan elkaar te koppelen met interne links maak je het makkelijker voor je bezoekers en voor Google. Met deze interne links kunnen zoekmachines eenvoudiger bepalen hoe je website in elkaar zit en welke pagina’s belangrijk zijn en welke minder.

Vermijd content kannibalisatie

Tot slot vermijd je best dat verschillende pagina’s van je website hoog wil scoren op hetzelfde zoekwoord. Zo gaat je content zichzelf beconcurreren. Je kunt beter één pagina hebben die sterker scoort dan twee pagina’s die elkaar ‘in de weg’ gaan zitten. 

Implementeer deze 6 tips in je SEO-strategie en scoor hoger in de zoekmachines! Heb je hulp nodig?

Laat het ons weten en wij helpen je met jouw zoekmachineoptimalisatie!