Texting_socials

Hoe kan je Instagram Stories gebruiken voor je bedrijf en hoe krijg je meer bereik?

Instagram Stories zijn een krachtig marketingmiddel om in te zetten. Het is een leuke en creatieve manier om je volgers te betrekken. In deze blog bespreken we hoe je Instagram Stories kan gebruiken voor je bedrijf en geven we tips om meer bereik te creëren.

Wil jij hier meer over weten? Lees dan zeker verder!

Producten en diensten tonen via Instagram Stories

Een van de beste manieren om Instagram Stories te gebruiken voor je merk is door je producten of diensten te laten zien. Het maken van korte video’s of foto’s van je producten of diensten is een goede manier om je publiek te laten zien wat je te bieden hebt. Gebruik tekst en leuke elementen (die passen in je huisstijl) om je verhaal nog beter over te brengen.

Bouw een trouwe fanbase op met een wekelijkse Instagram Story serie

Je kan Instagram Stories ook gebruiken om een wekelijkse serie te delen. Door op regelmatige basis een korte video of foto te posten in een thema, kan je je publiek betrekken en een trouwe fanbase opbouwen. Een serie is bijvoorbeeld het delen van een wekelijks citaat, het delen van een kijkje achter de schermen van je bedrijf of tevreden klanten. Wij doen dit aan de hand van “Freebie Friday”, waarbij we elke vrijdag een aantal telefoon achtergronden of iets anders op ons verhaal posten.

Nieuwe producten lanceren via Instagram Stories

Nieuwe producten of diensten lanceren? Deel teasers en sneak peeks in je stories. Zo breng je volgers op de hoogte of maak je ze nieuwsgierig.

Betrek je doelgroep bij je merk met Instagram Stories

Een van de belangrijkste voordelen van Instagram Stories is dat het een interactief platform is. Gebruik deze functie dan ook om je publiek te betrekken. Maak polls, stel vragen en vraag om feedback. Dit kan je helpen om te begrijpen wat je publiek wil, wat hen interesseert of met welke vragen zij zitten. Wij doen dit vaak aan de hand van een “this or that”, waar we dan 2 foto’s delen met een poll zodat ze kunnen stemmen.

Het belang van hashtags, vermeldingen en locatie op Instagram Stories

Hashtags, vermeldingen en locatie zijn een belangrijk onderdeel van Instagram en kunnen je helpen meer bereik te creëren via Instagram Stories. Door het gebruik van relevante hashtags kun je je verhaal beter laten opvallen en meer volgers aantrekken. Gebruik ook merk-specifieke hashtags om je pagina te laten groeien. Moedig je volgers aan om deze hashtags te gebruiken wanneer ze over je merk posten. Hierdoor krijgen je stories meer bereik.

 

Extra tip: verstop je hastags, vermeldingen en eventueel locatie. Hierdoor blijft de story overzichtelijk, maar kan Instagram de hashtags, locatie en vermeldingen wel zien en worden ze meegenomen in iemands zoekresultaten.

Enkele tips:

  • Verklein de hashtags
  • Gebruik als tekstkleur de achtergrondkleur
  • Zet je afbeelding over de hashtags

PS: je kan ook achteraf nog vermeldingen toevoegen aan een story en deze zijn automatisch onzichtbaar. Instagram heeft dit namelijk onlangs gelanceerd.

Hoe je dat doet?

  • Ga naar je story
  • Klik rechtsonder op de 3 puntjes
  • Vermeldingen toevoegen
  • Zo kunnen alle getagde accounts alsnog de story delen zonder dat zij zichtbaar zijn op jouw story

Gebruik de Instagram Story functies om je verhaal aantrekkelijker en leuker te maken

Gebruik de GIF’s en stickers om je verhaal visueel aantrekkelijker te maken en om de aandacht te trekken van je publiek. Maak ook gebruik van de live video-functie om live evenementen te streamen, zoals lanceringen van nieuwe producten of interviews met werknemers. Hierdoor kunnen je volgers een betere band krijgen met je bedrijf.

PS wist je dat we ook onze eigen GIF’s hebben? Zoek maar eens op @publilemon 😉 
Wil je zelf ook eigen GIF’s? Let us know! 

Geïnteresseerd? Wil je meer weten over Instagram (Stories)? Of heb je vragen?

Contacteer ons voor vrijblijvende informatie of vragen!