5 creatieve ideeën voor jouw zomer-marketingcampagne
De zomer is hét moment om je merk op een frisse, spontane manier onder de aandacht te brengen. Mensen zijn in vakantiemodus, scrollen meer, kopen impulsmatiger én hebben tijd om nieuwe dingen te ontdekken. Klaar om je marketing deze zomer net dat tikkeltje extra te geven? Hier zijn 5 creatieve ideeën voor jouw zomer-marketingcampagne.
Zet zomerse content van je bedrijf in de kijker
Zorg ervoor dat je visuals net zo zonnig zijn als het weer buiten. Denk hierbij aan fellere kleuren, luchtige copy, foto’s die vakantie uitstralen. Zelfs als je product niet meteen een link heeft met de zomer, kan je zomerse sfeerbeelden gebruiken.
Zesty tip: Als wij realisaties of tips delen, delen we vaak foto’s van onszelf en ons bedrijf. Je kan aan onze outfits duidelijk een verschil zien. Zelfs zo kun je je merk wat zomerser doen overkomen.
Weet je niet goed hoe je goede foto’s moet maken van je bedrijf of hoe je aan content begint? Lees er alles over in onze blog: ‘Hoe maak ik kwaliteitsvolle content voor mijn bedrijf?’
Maak gebruik van inhaakmomenten op de socials van je onderneming
Juli en augustus zitten bomvol Top Topicals. Van Wereld Emoji Dag (17 juli) tot Internationale Dag van de Vriendschap (30 juli). Zulke dagen zijn perfect om op een speelse manier zichtbaar te blijven als je niet meteen inspiratie hebt voor content.
Freshly Squeezed idee: Zorg wel dat het relevant blijft voor je merk. Inhaken “omdat het kan” werkt zelden. Ben je bijvoorbeeld een boekentassenmerk? Speel dan in op het einde van de zomer en terug naar school gaan. Heb je een ijssalon? Speel in op dagen met mooi weer. Ben je een verkoper van tuinmeubelen? Wie wil er nu niet in de tuin zitten met de kids in de zomer?! Voorbeelden genoeg.
Wil je geen enkele inhaker missen? Download dan onze gratis contentplanner! Weet je dan nog niet hoe je met die Top Topicals aan de slag moet? Volg eens een Lemon Peeling Workshop. In 2 uur tijd leren we jou hoe je aan je socials begint en hoe de contentplanner jou kan bijstaan.
Ga creatief aan de slag met de online advertenties van je bedrijf
Online advertenties worden in de zomer vaak goedkoper én zien hogere click-through rates. Maak hier slim gebruik van door je visuals aan te passen aan het seizoen: lichte kleuren, korte copy, luchtige vibes.
Richt je advertenties op specifieke zomerbehoeften of problemen die jij oplost. Een beetje humor of vakantiegevoel werkt in deze periode extra goed.
Nood aan een frisse campagne? Volg een lemon peeling workshop META – Ads en ontdek hoe jij je online advertenties naar een hoger niveau kan tillen. Geef je ze toch liever uit handen? Ontdek hier hoe wij jou kunnen bijstaan in adverteren.
Blijf posten tijdens je jaarlijks verlof
Het is niet omdat jij er even tussenuit knijpt, dat je content dat hoeft te doen. Als je regelmatig post, moet dat niet elke keer, maar probeer toch een tweetal posts te doen tijdens je vakantie.
Daarvoor hoef je gelukkig helemaal niet van je ‘luie haidewiets’ te komen. Je kan je posts op voorhand inplannen via de Meta Business Suite. Je kan ook goed scorende content vanuit het jaar eens hergebruiken in een zomers jasje, mensen zijn toch al snel vergeten wat ze al hebben gezien.
Bonus: Zorg voor een leuke Out Of Office. Hoe prettiger die is, hoe minder teleurgesteld mensen gaan zijn als ze na het doorklikken van een post contact opnemen en merken dat je met vakantie bent. Een leuke OOO zorgt ervoor dat ze je zéker gaan herinneren.
Breng zomerse vibes in je online én offline marketing
Gebruik het seizoen als insteek voor een tijdelijke campagne. Denk aan zomerse e-mails, een leuke omslagfoto van je bedrijfspagina, een zomers relatiegeschenk, …
Een zonnebril die je uitdeelt wordt ongetwijfeld gedragen, maar ook een leuke nieuwe zomerse omslagfoto op facebook kan helpen om je socials wat frisser te maken. Je kan ook een tijdelijke landingspagina gebruiken om je advertenties naartoe te laten gaan.
Maar: zorg wel dat de look en feel overal matcht. Je merk moet herkenbaar blijven.
De zomer is geen excuus om stil te vallen, wél een kans om net dat tikkeltje creatiever uit de hoek te komen. Gebruik de zomerse feromonen in de lucht om jouw merk een menselijke, frisse en toegankelijke boost te geven. Een doordachte campagne blijft even lang plakken als een goeie zonnecrème.
Let’s get Squeezin’! Ben jij helemaal overtuigd maar heb je toch nog wat twijfels over hoe je moet starten? Laat ons je marketing eens onder de loep nemen! Vul hier het formulier in voor een gratis S.Q.U.E.E.Z.E. – analyse en ontdek hoe wij jou kunnen helpen.
Blijf op de hoogte en geïnspireerd!
Wil je nog meer praktische tips, exclusieve inzichten en inspirerende verhalen ontvangen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief! Je krijgt regelmatig updates met waardevolle content, een kijkje achter de schermen en onze nieuwste realisaties. Schrijf je nu in!